Archiwum newsów

<< nowsze

19 listopada 2006 r.
Z okazji 15-lecia likwidacji nocnych lini tramwajowych w Poznaniu, Klub Miłośników Pojazdów Szynowych zorganizował specjalny przejazd zabytkowych tramwajów (były to: N#602+ND#456 oraz 102Na-1). Oto kilka zdjęć wykonanych podczas tej imprezy.
N-ka na ul. Fredry
Kanciak na Miłostowie
N-ka za drzewem
  N-ka oswietla miłostowskie torowisko  

8 października 2006 r.

Kolejna porcja zdjęć z postępu prac modernizacyjnych węzła. Jak widać ekipy budowlane wkroczyły na stację Poznań Antoninek. Ruch pociągów na odcinku Swarzędz-Poznań Antoninek prowadzony jest jednotorowo podobnie jak ruch pociągów na odcinku Nowa Wieś Poznańska-Swarzędz. Zamieszczamy rownież opis kolejnego przystanku w dziale Węzeł Poznań.

Wiadukt w Swarzędzu
Wjazd do Swarzędza z kierunku Antoninka
Osobowy do Wrocławia
Unieważniony semafor A
Koziołek w kierunku Płocka
Gałczyński
Widok na wiadukt obwodnicy
BWE do Berlina
Widok na budynek stacyjny
Tu do niedawna istniał Peron 2
Widok z peronu 1
Peron 1

25 września 2006 r.
24 września mieszkańcy Krzyża Wielkopolskiego mieli okazje podziwiać parowóz Ol49-7, który zawitał na krzyżowski dworzec w celu nawodnienia i skorzystania z obrotnicy. Maszyna przyprowadziła skład wagonów retro, którym podróżowali grzybiarze do Miałów. O godzinie 15:00 gotowy do drogi wyruszył w podróż powrotną do Wolsztyna z postojem w Miałach. Poniżej kilka zdjęć parowozu stojącego przy peronie 3.
Widok ze stanowiska pomocnika podczas manewrów składu
Ol49-7 na torze 102 dworca w Krzyżu
Skład retro tuż przed odjazdem do Wolsztyna

20 września 2006 r.

W dniu dzisiejszym na obiegu BWE 44/47 pojawiła się lokomotywa EP05-23 - jedna z dwóch ostatnich czynnych lokomotyw tej serii. Przez dłuższy czas "Czech" ten stanowił rezerwę dla lokomotyw EP09. Z tej okazji na dworcu głównym w Poznaniu, ku zdziwieniu podróżnych, pojawiło się wielu Miłośników Pojazdów Szynowych, których serdecznie pozdrawiamy. Informujemy również, że zyjemy i po czasie wakacji wracamy do rozwijania serwisu.

BWE 44 na zmodernizowanym odcinku
Wieczorny BWE do Warszawy

19 lipca 2006 r.
Kolejne wieści taborowe z poznańskiego Zakładu Taboru. Obecnie w naprawach rewizyjnych są lokomotywy: EU07-023, EU07-182, EU07-239 (robione w ZNTKiM Gdańsk), EU07-030 i EU07-077 (w Ostrowie Wlkp.) oraz EU07-068 i EP07-183 (Poznań Franowo). Ponadto EU07-225 jest już niemal ukończona, 20 lipca ma zaplanowaną jazdę próbną. Kolejne 25 lokomotyw oczekuje na naprawę. 12 lipca lokomotywa EU07-046 prowadząc pociąg towarowy na odcinku Maków - Puszcza Mariańska (okolice Warszawy) zerwała ślizg wraz z ramionami pantografu A. Spowodowane to było opuszczeniem sieci związanego z kradzieżą ciężarów kotwienia środkowego.
EP07-183 jest już bliska końca naprawy
EU07-046 z wymienionym pantografem
EU07-068 na podnosniku
EU07-225 gotowa do jazdy próbnej i odbioru technicznego
Wszystko gotowe do wpisania daty ukończenia rewizji
EU07-225 widziana z kanału

17 lipca 2006 r.
W Poznaniu pojawiły się już zmodernizowane jednostki elektryczne serii EN57 (o numerach 2012 i 2014). Nie są to pociągi poznańskie, lecz należą do Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Spotkać je można na pociągach kategorii RegioPlus obsługujących połączenie Wrocław - Poznań - Wrocław. Są to pojazdy zmodernizowane w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Transport". Ponadto Wrocław w czerwcu wzbogacił się o jedyną wyprodukowaną jednostkę ED73-001, która przeszła z Poznania, w zamian oddając EN57-119 w nowych barwach PKP-PR.
EN57-2012 na odcinku Poznań Dębiec - Luboń
EN57-2014

16 lipca 2006 r.
Na wieczornym pociągu Berlin-Warszawa-Express (numer pociągu 47) w miejsce niemieckiego wagonu 1 klasy pojawiła się polska dwójka. Był to nieklimatyzowany wagon typu Bdmnu (numer 51512170-094-9), który jechał w składzie jako wagon 1 klasy. Sytuacja ta miała miejsce co najmniej od piątku, 14 lipca, z powodu wyłączenia niemieckiej planowej jedynki.
Wagon nr 272 - nieklimatyzowana dwójka jako wagon klasy 1
Oznaczenia wagonu "1 klasy"
Wagon znacznie odstawał od standardu reszty składu

12 lipca 2006 r.
Kolejny szynobus serii SA132 o numerze 004 został przekazany 10 lipca w użytkowanie wielkopolskiemu ZPR. Jest to już trzeci pojazd tego typu w Wielkopolsce. Najprawdopodobniej pojazd ten będzie obsługiwał podróżnych na trasach Poznań-Gołańcz, Poznań-Wolsztyn. Poniżej prezentujemy zdjęcia z przekazania zamieszczone dzięki uprzejmości Otella ze strony www.reds.rail.pl
Wjazd na stację Antoninek
Słupy pod przyszła SBL.

11 lipca poznańska EU07-122 uczestniczyła w zderzeniu pociągów między Szarowem a Kłajem. Więcej informacji oraz krótka historia przebiegu służby tutaj.


7 lipca 2006 r.
Prace modernizacyjne węzła (które mają zakończyć się 15 września) postępują. Już niebawem będzie kładziony tor nr 1, na miejscu są już nowe szyny, formowany jest nasyp. Gotowe są słupy trakcyjne, ustawiono także słupy pod przyszłą samoczynną blokadę liniową. Wraz z jej instalacją zmieni się znacznie wygląd stacji Poznań Antoninek. Perony zostaną przesunięte w kierunku centrum Poznania o około 400 metrów. Pociągi nadal jeżdżą po jeszcze nie ruszonym torze nr 2 (będzie modernizowany po skończeniu toru nr 1) z prędkością 50 km/h w obu kierunkach. Opóźnienia pociągów sięgają kilkunastu minut.
Wjazd na stację Antoninek
Słupy pod przyszła SBL.
Pociag osobowy z Kutna widziany z podtorza przyszłego toru
IC Fredro po torze przeciwnym do zasadniczego
Widok w kierunku Antoninka z pieszego przejscia na miłostowski cmentarz

24 czerwca 2006 r.
Ekipa bany.xt.pl uczestniczyła w I Zlocie IC Forum. Był to ogólnopolski zlot uczestników internetowego forum, na którym toczą się dyskusje przede wszystkim o spółce PKP-Intercity. Impreza była bardzo udana, pogoda dopisała, a także było sporo atrakcji - także wieczorne spotkanie z byłym już prezesem spółki Jackiem Prześlugą. Fotorelacja poniżej:
Zjazd pociagiem służbowym (skład Słupi) na stację Warszawa Grochów.
Jeden z kanałów hali całopociagowej.
W drodze na SKM w kierunku centrum Warszawy.
Przekazanie tablicy pamiatkowej prezesowi
Prezes Przeœluga wraz z rzecznikiem Anna Rosiek. Po prawej główny organizator zlotu - wIC.

20 czerwca 2006 r.
Kolejne lokomotywy serii EU07 przeszły naprawy rewizyjne w CM Poznań. Naprawa rewizyjna lokomotywy EU07-348 została ukończona 18 maja 2006, zaś lokomotywa EU07-096 została ukończona 13 czerwca 2006. Lokomotywa ta zmieniła nieco wygląd - podczas naprawy zostały usunięte ozdobne listwy aluminiowe. Kolejne EU07 szykują się do wyjazdu z lokomotywowni Franowo - już w tym tygodniu bramy zakładu opuści EU07-230. W następnej kolejności ukończona zostanie naprawa rewizyjna EU07-225 oraz EP07-183. W kolejce do naprawy rewizyjnej jest już EU07-068, którą pozbawiono aluminiowych listew.
EU07-348 na stacji Poznań Główny
Najnowsze lokomotywy po rewizji w CM Poznań - EU07-348 oraz EU07-096
Tydzień po rewizji EU07-096 prowadzi IC Chrobry
EU07-230 po przygotowaniu pudła w Lesznie wyjedzie niedługo na tory
Naprawa rewizyjna EP07-183 zbliża się do końca
EU07-068 już bez ozdobnych listew - poczatek przygotowania pudła do malowania

15 czerwca 2006 r.
Jazdę próbną przechodziły kolejne wagony zmodernizowane w Fabryce Pojazdów Szynowych "Cegielski". Około godziny 3.40 przyjechały z kierunku Warszawy wraz z lokomotywą EP09-009. Na 3 wagony dwa to klimatyzowane 11-przedziałowe wagony spółki PKP-Intercity oraz jeden, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, wagon spółki PKP - Przewozy Regionalne.
Wagon Bdhinu - zmodernizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Transport"
Klimatyzowany Bdmnu
Widok na cały skład
Oznaczenia IC-owskiej przedziałówki
Drugi z wagonów PKP-IC
Bdhinu - wagon ten trafi do Szczecina
Wózek pierwszego wagonu
Wózek drugiego wagonu

8 czerwca 2006 r.
Na Antoninku kolejny dzień prac modernizacyjnych. W dniu dzisiejszym do pracy wkroczyła maszyna do oczyszczania tłucznia. Kolejnym etapem prac będzie usunięcie wcześniej oczyszczonego tłucznia, który następnie użyty zostanie do uformowania nowego podtorza. Ponadto instalowane są nowe słupy trakcyjne. Króka fotorelacja poniżej.
SM-ka wraz z całym składem
Maszyna do oczyszczania tłucznia
Wieniawski przejeżdża obok miejsca robót
Druga SM-ka
Trochę nadymiło...
IC Odra po jednotorówce, drugi tor zamknięty
Po oczyszczeniu tłucznia
Tłuczeń tędy jest pobierany i tędy powraca na tory

2 czerwca 2006 r.

Na skrzyżowaniu ulic Kórnicka i Jana Pawła II w Poznaniu, po wczorajszych jazdach tramwajów 3G i GT8, przyszedł czas na najnowsze z poznańskich tramwajów - Tatrę o numerze 408 i Siemensa Combino o nr taborowym 510. Testowanie torowiska przebiegało sprawnie, choć dwa dzioby rozjazdów sprawiły nieco problemów. Na szczęście na nich tramwaje cofały, więc w normalnym ruchu liniowym problem ten nie występuje. Od 3 czerwca skrzyżowanie, po prawie 3 miesiącach przebudowy, jest gotowe do eksploatacji.

Widok w kierunku mostu Rocha
Widok w kierunku Sródki, praca wre ;)
Jedziemy wzdłuż Kórnickiej
Wjazd z kierunku Ronda Sródka
Wjazd ze strony Ronda Rataje
Jeden ze sprawiajacych problemy dziobów
Ponownie wjazd ze strony Mostu Rocha
Cofamy ze Sródki na Rocha
Tatra zakończyła testy, czas na Combino
Combino pokonuje pierwsze metry po skrzyżowaniu
Od strony Ronda Sródka
Oby jak najszybciej mógł taki tramwaj pojechać tam dalej :)
Sterowanie z końca tramwaju
I znów cofamy od Mostu Rocha
Skręt Rondo Sródka - Osiedle Lecha

Ponadto prace przy modernizacji poznańskiego węzła kolejowego trwają nadal. Trakcja nad torem nr 1 została już w większości ściągnięta. Na torze nr 2 zostało wprowadzone ograniczenie prędkości do 50 km/h

Widok w kierunku stacji Poznań Antoninek
Drezyna siecowców na Antoninku
Ciekawe czy rozjazd wytrzyma?
Rekin 505 z Franowa
Gałczyński (nietypowo z EP09-042) zjeżdża na tor nr 2
BWE z zawrotna prędkoscia 50 km/h
Zachodnia głowica Antoninka
Dzwig wyciaga zalane betonem słupy
Okolica cmentarza miłostowskiego

1 czerwca 2006 r.

Dziś rozpoczęła się długo oczekiwana modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego.W ramach niej wymienione zostaną m.in. szyny, podkłady, zbudowane dodatkowe przejścia podziemne oraz ekrany akustyczne wzdłuż linii, zainstalowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Pierwsze na zamknięty tor numer 1 wyszły ekipy "sieciowców", które jak widać na zdjęciach zajmowały się zdejmowaniem drutu jezdnego.

Ruch odbywa się tylko po torze numer 2
Zdejmowanie drutów trakcyjnych
Informacja lepsza niz na niektórych dworcach

Wraz z rozpoczęciem wyżej wspomnianej modernizacji ku końcowi zbliża się remont skrzyżowania ulic Kórnickiej i Jana Pawła II. Dziś testowano funkcjonowanie zwrotnic i sygnalizacji. Jazdę próbną powierzono "Holendrowi" oraz "Helmutowi".

Holender zainicjował przejazd
Sygnał watpliwy?? ;)
Testowanie zwrotnic

31 maja 2006 r.

Dziś na poznańskim dworcu głównym odbyła się uroczystość przekazania Wielkopolskiemu Urzędowi Marszałkowskiemu (a dalej wielkopolskiemu ZPR) szynobusu SA132-003 produkcji PESA Bydgoszcz S.A. Jest to drugi pojazd tej serii w Wielkopolsce. Po pół godzinie szynobus udał się na inauguracyjną jazdę na trasie Poznań Główny-Murowana Goślina. W trakcie podróży, 100 metrów przed peronami stacji Owińska, pociąg najechał na znajdujący się na przejeździe samochód osobowy. Uszkodzenia okazały się jednak minimalne, wobec czego po dokonaniu czynności powypadkowych SA132 udał się w dalszą drogę. Prezentacja połączona została z konferencją dotyczącą produktów PESA Bydgoszcz S.A. oraz sytuacji wielkopolskich linii regionalnych. Dziękujemy SMK "S2" za użyczenie aparatu oraz za zaproszenie na przejazd.

SA132 na stacji Czerwonak
Slady na pudle SA132
Slady po wypadku
W czasie postoju po wypadku

23 maja 2006 r.

Wiadomości taborowe CM Poznań: EU07-363 jeździ w normalnym planie. Ostatnio stale pojawia się z Mewą. Problemy stwarzają silniki, które przy 120 km/h i ponad 200 amperach "strzelają". Ponadto jeździ już po naprawie rewizyjnej EP07-381. Dzisiaj odbyła pierwszy kurs z pociągiem osobowym do Krzyża. Siódemka prezentuje się bardzo okazale.

EU07-363 z ekspresem Mewa w Krzyżu
EP07-381 z pociagiem osobowym do Krzyża
Data aktualizacji :)

13 maja 2006 r.

Najnowszy polski EZT - ED74 produkcji bydgoskiej PESY - przebywający w poznańskim Instytucie Pojazdów Szynowych TABOR pojechał na testy do Konina. Marcinowi udało jej się towarzyszyć - odczucia z podróży - wspaniałe. Jednostka przejechała trasę: Poznań Wschód - Konin - Swarzędz - Konin - Poznań Wschód.

Pierwszy zgrzyt - czoło zostało osprejowane. Czyszczenie jednostki spowodowało dwugodzinne opóŸnienie wyjazdu.
Szyba, która w wyniku niekorzystnych naprężeń pękła.
Połówkowy pantograf Stemmann'a
Pulpit sterowniczy
Wielofunkcyjny wyswietlacz
Monitor ciekłokrystaliczny wyswietlajacy parametry jazdy
Wnętrze pojazdu
Wewnętrzy wyswietlacz informacyjny
Po dotarciu do Konina
Opływowa sylwetka czoła
Wózek Jacobsa
Po powrocie do Poznania, na torze prowadzacym do IPS

Tego samego dnia PKP Cargo S.A. uruchamiała pociąg retro na trasie Poznań Główny - Poznań Starołęka - P. Franowo - północna obwodnica towarowa - Kiekrz (zmiana czoła) - Poznań Główny. Oto krótka fotorelacja z przejazdu tym pociągiem:
Skład stanowiła Ol49-111 oraz 4 wagony retro
Pociagiem jechali i duzi i mali :)
Wnętrze jednego z wagonów
Odcinek Poznań Starołęka - Pokrzywno (Poznań Franowo)
Zmiana czoła w Kiekrzu

29 kwietnia 2006 r.

Jak co roku w Wolsztynie odbyła się 12. Parada Parowozów. Pogoda niestety nie dopisała, ale cała impreza odbyła się bez większych zakłóceń, a liczba osób, które zjechały do Wolsztyna, oscylowała wokół 7 tysięcy.

Pt47-112 z pociagiem pospiesznym nr 77503 do Wolsztyna przez Leszno oraz Pm36-2 z pociagiem retro dla VIP-ów
Niemiecki parowóz 03 2204-0
Kolejny Niemiec - 52 8177-9. Niestety z powodu defektu nie wział udziału w Paradzie
Tr12-25 - gosć z Chabówki
Niemiecki parowóz 351019-5 obok nastawni
SOK tradycyjnie dbał, aby nie doszło do nieprzyjemnych sytuacji

28 kwietnia 2006 r.

Wiadomości taborowe z Lokomotywowni Poznań Franowo: EP07-381 oraz EU07-348 świeżo po malowaniu, kończy się ich naprawa rewizyjna. Do tego przed halą stały: EU07-508 (która ciągle ma problemy z silnikami i jeździ głównie z pociągami towarowymi - choć 22 kwietnia pojechała z pociągiem osobowym do Piły) oraz ET42-012, która zawitała na krótko do Poznania.

EU07-348: próba swiateł na lokomotywowni
EU07-508 z osobowym do Piły
ET42-012, a za nia EU07-508 stojšce z boku hali lokomotywowni

12 kwietnia 2006 r.

Pociąg pośpieszny Krakowianka jest pierwszym, którego skład zestawiony ze zmodernizowanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Transport" wagonów. Z tej okazji na większych stacjach, na których zatrzymywał się pociąg (m. in. Poznań) odbywały się krótkie prezentacje. Oto kilka zdjęć:

Wjazd na poznanska stację
Tablica informacyjna naklejona na każdym wagonie
Nowy typ wagonu - Bdhinu - dla niepełnosprawnych
Połowa zmodernizowanego składu
Lajkonik wraz z krakowskimi dziewczętami rozdajacymi krówki :)
EU07-316 tuż przed odjazdem w dalsza drogę do Kołobrzegu
Krakowianka na tle Krakowianki :)

10 kwietnia 2006 r.
8 nowych zdjęć z Poznania i okolic Kiekrza oraz galeria specjalna: EU07-363 po rewizji + info taborowe ZT Poznań

22 marca 2006 r.
6 nowych zdjęć z Poznania i okolic Choszczna oraz opis stacji Poznań Wola.

6 marca 2006 r.
Zdjęcia EU07-508 po naprawie rewizyjnej w ZT Poznań.

27 lutego 2006 r.
7 nowych zdjęć - m.in. EP09-012 w barwach PKP-Cargo.

16 lutego 2006 r.
Jako, że zbliżamy się ku końcowi sesji co tożsame jest ze zwiększeniem się wolnego czasu zamieszczamy kilka nowych zdjęć oraz fotorelację z kolizji tramwaju Combino z tramwajem 105Na z dnia 11 lutego br.

22 grudnia 2005 r.
Dodaliśmy listę subskrypcyjną, opis 5 linii węzła (nr: 3, 271, 272, 351, 352) oraz nowe fotki (w tym fotorelacja z przekazania szynobusu SA132-001 PKP Przewozom Regionialnym i jego jazdy inauguracyjnej do Swarzędza w dniu 22 grudnia).

18 grudnia 2005 r.
Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe wizyty i komentarze, które są dla nas mobilizacją do dalszej pracy nad rozwojem strony. W ramach aktualizacji dodaliśmy dwa kolejne opisy, tym razem przystanków - Poznań Junikowo i Poznań Karolin oraz dwa zdjęcia: ED72-020 oraz ET22-844.

14 grudnia 2005 r.
Kliknij, aby zobaczyć zdjęcie
Z 13 na 14 grudnia w Poznaniu gościła EU07-007 w barwach PKP Cargo. Przyjechała z TLK Wielkopolanin. Za info dziękujemy Kolejowej Małopolsce.

14 grudnia 2005 r.
Początek funkcjonowania strony.
Ostatnia aktualizacja
14 grudnia 2007:

- 2 lata bany!

 

Lista powiadamiania o nowościach

Chcesz wiedzieć na bieżąco o aktualizacjach na naszej stronie? Zapisz się na listę subskrypcyjną! Wystarczy w okienku poniżej wpisać swój e-mail, kliknąć "Wyślij", a następnie potwierdzić zapisanie, klikając w odnośnik, który przyjdzie po chwili na podany przez Ciebie adres. To wszystko!


copyright © 2005-2007 M. Nawrot, M. Skrzypkowski, M. Purc. Wszelkie prawa zastrzeżone -- All rights reserved.