Aktualności


14 grudnia 2007 r.

W dniu dzisiejszym "pękły" banie 2 lata. Dziękujemy wszystkim Odwiedzającym za dotychczasowe wsparcie i wszelkie rady! W ostatnim czasie nie mieliśmy możliwości częstej aktualizacji. Postaramy się to zmienić. Nie przedłużając - zapraszamy do przeglądnięcia galerii specjalnej lokomotywy EU07-413, która 16 listopada uległa wypadkowi pod Świeciem.


Ponadto przestawiamy również kolejne zdjęcia lokomotyw E186. W ciągu najbliższych dwóch tygodni powinny one już się pojawić na szlakach Wielkopolski. W lokomotywowni Poznań Franowo są obecnie 3 z 6 zaplanowanych lokomotyw.

Widok na pulpit. Fot. Szymon Mrowiec.
Maszynownia
Jeden z autorów na numerze 127.
E186-131  i EP07-427
E186-131 w otoczeniu siódemek

9 grudnia 2007 r.

Witamy po dłuższej nieobecności! Z dniem 6 grudnia do lokomotywowni Poznań Franowo trafiły 3 z 6 nowych lokomotyw dwusystemowych, które PKP Cargo będzie przez najbliższe 3 lata dzierżawiło od firmy Angel Trains. Lokomotywy te zostały wyprodukowane przez Bombardiera i posiadają dopuszczenia do ruchu w Polsce, Niemczech i Austrii. W lutym i marcu lokomotywa tego typu pojawiła się już w Polsce. Była badana m.in. w Instytucie Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu oraz na torze doświadczalnym w Żmigrodzie (relacja poniżej). Docelowo lokomotywy te przeznaczone są do szybkich pociągów kontenerowych, które będą prowadziły również w głąb Niemiec. Lokomotywy obecnie mają następujące oznaczenia: E186-127, E186-131 i E186-132. Oznaczenie jakie maja otrzymać wg schematu PKP to nieśmiertelne EU43.

Układ osi:
Bo'+Bo'
Rozstaw osi:
1435 mm
Masa
85 t
Rodzaje napięcia:

15 kV 16 2/3 Hz AC

3 kV DC

Moc maksymalna
5,6 MW
Moc hamowania rekuperacyjnego
5,6 MW
Prędkość maksymalna
160 km/h
Długość całkowita
18 900 mm
Szerokość
2 977 mm
Średnica koła

nowego 1250 mm

zużytego 1170 mm

Baza wózka
2 600 mm
Rozstaw wirtualnych czopów skrętu
10 440 mm
Lokomotywa E186-127 tuż przy hali lokomotywowni
Wszystkie dotychczasowe lokomotywy E186, w oddali pudło EU07-122
E182-132 z  końcówkami
  Detale czoła lokomotywy  

1 lipca 2007 r.

Zapraszamy do przeglądnięcia zasobów najnowszej aktualizacji. Zebraliśmy 59 nowych zdjęć - obejmują okres od końca lutego do końca czerwca. Zmieniliśmy również koncepcję działu "Filmy". Ich przeglądanie jest teraz łatwiejsze, a jest kilka nowości, które warto przejrzeć.


15 kwietnia 2007 r.

28 marca rozpoczął się kolejny, największy jak do tej pory, etap przebudowy węzła poznańskiego. Zamknięty został tor nr 2 na odcinku Poznań Garbary - Poznań Główny. Z racji na bardzo duże natężenie ruchu na tym odcinku, część pociągów w kierunku Warszawy została skierowana objazdem przez Poznań Franowo. Są to: posp Szczecinianin, TLK Starosta, posp Śniardwy, IC Lech, posp Wieniawski, IC Chrobry, TLK Gałczyński, Ex Mewa i kursujący 6 maja i 10 czerwca IC Prus. Z kierunku Warszawy są to pociągi: posp Szczecinianin, Koziołek, Mieszko, TLK Gałczyński, Ex Mewa, IC Lech, posp Wieniawski i IC Chrobry. Część pociągów z Wągrowca kursuje tylko do stacji Czerwonak, dalej podróżni muszą się przesiąść do podstawionych autobusów. Rozpoczęła się też przebudowa stacji Poznań Wschód, dalej prowadzone są prace w Poznaniu Antoninku i Swarzędzu. Zapraszamy do przeglądnięcia zdjęć zrobionych w ostatnich dniach.

28 marca: widok z przejazdu na ul. Kirkora w kierunku stacji Swarzędz
Przebudowywana stacja Swarzędz
Prace przy budowie peronu 2 i przejscia podziemnego w Swarzędzu
Zachodni kraniec stacji Swarzędz. Lewym torem kursuja pociagi towarowe i objazdowe pociagi pasażerskie
Podwieszony semafor dla toru nr 1 w Swarzędzu
Swarzędz, widok z peronu 1 na wjazd z kierunku Warszawy
Poznań Antoninek - przygotowywanie podłoża pod tor nr 2
Antoninek, podkłady dla toru nr 2 i odgałęzienie do Nw Wsi Poznańskiej
Rozjazd w torze nr 2 w Antoninku
Antoninek: most nad rzeka Cybina, odgałęzienie do Nw Wsi, nowe podkłady pod tor nr 2
Budowa przejscia podziemnego na cmentarz miłostowski
Pocišg osobowy do Konina w miejscu prac na poznańskim Miłostowie

13 marca 2007 r.

Do Poznania wróciła po testach na torze doświadczalnym w Żmigrodzie lokomotywa E186-126. Jest to lokomotywa produkcji BOMBARDIERA. Oznaczenie fabryczne E186.1 TRAXX F140MS/ P160MS. Planowany jest jej zakup przez prywatnego przewoźnika, dlatego trwają jazdy próbne mające na celu uzyskanie homologacji i pozwolenia na poruszanie się po polskiej sieci. Lokomotywa przebywa w Instytucie Pojazdów Szynowych "Tabor" i w Poznaniu będzie do 15 marca. Poniżej prezentujemy zdjęcia wykonane dziś na stacji Poznań Wschód.

Wjazd lokomotywy na stację Poznań Wschód
Wózek lokomotywy
Uzwojenie silnika
Widok na czoło lokomotywy
Funkcje lusterek spełniaja kamery
Widok na cała E186-126
Przewody urzadzeń pomiarowych
Pantograf na napięcie 3kV
Zbliżenie na jedna z osi
E186 zjeżdża do IPS Tabor
Prezentujemy również krótkie nagranie wideo lokomotywy odjeżdżającej do IPS Tabor:
E186-126 (36 sek, 2,57 MB)

18 lutego 2007 r.

Piękna pogoda pozwoliła uwiecznić postępy prac modernizacyjnych węzła. Udaliśmy się w tym celu na stację Poznań Antoninek. Tor nr 2 jest już całkowicie zerwany. Przygotowane jest podłoże do przywiezienia tłucznia oraz przywiezione są podkłady pod nowy tor drugi. Nowy peron na Antoninku jest czynny już czwarty tydzień, jednak nie jest jeszcze wykończony. Plusem jest to, że wygląda bardzo estetycznie mimo niezakończenia jeszcze prac.

Widok z miejsca wjazdu linii z Poznania Franowa
W kierunku Swarzędza
Most nad rzeka Cybina
Pociag osobowy z Konina do Wałbrzycha w miejscu odgałęziena na Franowo
Widok z wiaduktu obwodnicy w kierunku Swarzędza
Widok w kierunku Poznania Wschodu
Miejsce dawnego peronu 1 stacji Poznań Antoninek
Widok z dawnego peronu 1 w kierunku Swarzędza
Pociag osobowy do Kutna odjechał z nowego peronu Antoninka
Nowy peron Antoninka
Widok na niewykończony jeszcze przystanek autobusowy i nastawnię PA1, która zostanie niebawem wyburzona
Elementy nowego peronu
Ekspres Mewa do Warszawy przejeżdża obok peronu
TLK Gałczyński do Szczecina na wysokosci nowego przystanku
Podkłady, które posłuża do budowy toru nr 2
BWE do Berlina obok nastawni PA1
Tarcza semafora wjazdowego od strony Poznania Wschodu
Widok na odcinek P. Wschód - P. Antoninek z przejscia pieszego na cmentarz miłostowski. Czynny jest tylko lewy tor.

25 stycznia 2007 r.

Dzisiejszego dnia na szlaku Swarzędz - Poznań Antoninek nastąpiło otwarcie toru nr 1. Dlatego też o godzinie 12.05 ruch został przeniesiony z toru nr 2 na tor nr 1. W międzyczasie stacja Poznań Antoninek bardzo się zmieniła. Został wybudowany nowy peron (póki co tylko na torze nr 1), który został przeniesiony bliżej przejścia podziemnego pod ulicą Warszawską. Zostały zbudowane nowe bramki trakcyjne oraz postawione nowe semafory. W planach jest całkowita likwidacja budynku dworcowego wraz z peronami oraz przebudowa odgałęzienia do Nowej Wsi Poznańskiej. Tor ma odchodzić od głównej linii przy nastawni dysponującej PA (zobacz dotychczasowy układ torowy) i biec równolegle do torów na Swarzędz aż do miejsca dzisiejszego odbicia torów na Nową Wieś. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z 21 stycznia, które wykonaliśmy w miejscu trwania prac.

Przejazd na ulicy Kirkora w Swarzędzu
Wjazd do Antoninka z kierunku Swarzędza
Semafor wjazdowy na Antoninek z Nowej Wsi Poznańskiej. Poprzednio stał tu ostatni w rejonie Poznania semafor 6-komorowy.
Pociag sieciowy pod wiaduktem północnej obwodnicy towarowej.
Widok ze starego peronu w kierunku peronu nowego.
Raz jeszcze pociag sieciowy z lokomotywa SM42-2581
Prace przy budowie nowego peronu
Od 25 stycznia widoczny peron jest już wykorzystywany w planowym ruchu
Widok od przejscia podziemnego na nowy peron.

17 grudnia 2006 r.

"Szczęśliwi czasu nie liczą" - spowodowało to, że informacja o pierwszych urodzinach strony bana.xt.pl ukazuje się z trzydniowym opóźnieniem. 14 grudnia 2005 roku na serwerze pojawiła się nasza witryna internetowa i ani się obejrzeliśmy, a już jesteśmy o rok do przodu. Mamy nadzieję, że kolejny rok pozwoli nam na uwolnienie się od spraw "codziennych" co zaowocuje częstszymi i bardziej obszernymi aktualizacjami. Z tej okazji zapraszamy do oglądnięcia nowych zdjęć.


Ostatnia aktualizacja
14 grudnia 2007:

- 2 lata bany!

 

Lista powiadamiania o nowościach

Chcesz wiedzieć na bieżąco o aktualizacjach na naszej stronie? Zapisz się na listę subskrypcyjną! Wystarczy w okienku poniżej wpisać swój e-mail, kliknąć "Wyślij", a następnie potwierdzić zapisanie, klikając w odnośnik, który przyjdzie po chwili na podany przez Ciebie adres. To wszystko!


copyright © 2005-2007 M. Nawrot, M. Skrzypkowski, M. Purc. Wszelkie prawa zastrzeżone -- All rights reserved.