Węzeł Poznań

 Schemat  Historia  Opisy stacji  Opisy linii

Poznań Antoninek

Kliknij, aby zobaczyć schemat stacji

     Kliknij, aby zobaczyć schemat stacji

    Kliknij, aby zobaczyć zdjęcia z tej stacji

Linie przebiegające przez stację:

- linia nr 3 (WARSZAWA ZACHODNIA - KUNOWICE) - w jej osi położona jest stacja

- linia nr 395 (ZIELINIEC - KIEKRZ) - przechodzi wiaduktem nad stacją tuż obok peronów

- linia nr 804 (Poznań Antoninek-Nowa Wieś Poznańska) - odbija w kierunku Poznania Franowo
Ilość peronów:
2 (oba jednokrawędziowe)
Budynek:
jest
Kasa:
brak
Przejście podziemne:
brak
Przejście nadziemne:
brak
Semafory:
świetlne
Inne:
sześciokomorowy semafor wjazdowy od Poznania Franowa
Dodatkowy opis:

Stacja położona jest w osi zbliżonej do kierunków północny zachód - południowy wschód. Stanowi ostatnią stację poznańską w kierunku Wrześni (Warszawy). Jej część (semafory wjazdowe od strony Wrześni) znajduje się już poza granicą Poznania. Zatrzymują się na niej wyłącznie pociągi osobowe. Ruch towarowy (nie licząc północnej obwodnicy towarowej, która przerzucona jest nad stacją wiaduktem) jest nieduży, czasami jeżdżą jedynie pociągi zdawcze rel. Poznań Wschód - Poznań Franowo oraz pociągi do Wągrowca i Sławy. Na Antoninku pociąg zdawczy zostawia z 10 węglarek piasku do huty i czasami cysterny. Obecnie w ramach modernizacji stacja jest przebudowywana. Szczegóły w dziale News.

Historia:
Stacja została otwarta w 1912 roku (początkowo funkcjonowała jedynie jako przystanek osobowy). W czasie II wojny światowej uszkodzone lub zniszczone zostały zabudowania stacyjne. Odbudowano je w roku 1946 (m.in. obecnie funkcjonującą nastawnię). Elektyfikacja została zakończona w roku 1964 roku. Obwodnica przebiegająca wiaduktem nad stacją Antoninek powstała w latach 1968-70.

copyright © 2005-2007 M. Nawrot, M. Skrzypkowski, M. Purc. Wszelkie prawa zastrzeżone -- All rights reserved.